Björn Grünsteins bortgång

Tack för allt Sensei!

Ditt varma hjärta slutat slå
Du alltför tidigt fick från oss gå
Tack för den kärlek Du givit oss har
Ditt vackra ljusa minne lever kvar.

Vi har nu tagit farväl en sista gång och Haninge Budoklubb går vidare mot nya mål.
Du har gett oss Din karate, Kuma-Te, som är djupt rotad
i klubben och lever vidare i oss som är kvar.
Vi fortsätter att utveckla klubben i din anda med bra karate
som vi vet att du ville och som skulle göra dig stolt.

Oss!
Vila i frid.
       Klubben går vidare
Vår klubbs grundare och ledare Björn Grünstein har mycket tragiskt och hastigt lämnat oss vid bara 68 års ålder.
Så sent som i mitten av oktober 2013 ledde Björn träningarna som vanligt i klubben. Han började då känna sig krasslig och uppsökte läkare och blev intagen på Huddinge lasarett för vad som läkarna då trodde var inflammation i bukspottskörteln och lunginflammation. Då den insatta behandlingen mot det inte hade avsedd effekt så togs nya prover där man upptäckte cancer i lymfkörtlarna. Det visade sig vara en extremt sällsynt och aggressiv form av lymfom. Då ny behandling med Cortison sattes in så angrep cancern bukväggen och spreds snabbt, vilket påkallade akut operation. På väg till operationen fick Björn hjärtstillestånd och dog.
Björn Grünstein avled på kvällen onsdagen den 13 november 2013.
Läs mer om Sensei Björn Grünstein här.

Vid årsmötet den 9 januari valdes en ny styrelse och nya stadgar och en ny verksamhetsplan fastslogs.
Alla som kände Björn vet att hans vilja var att vi skulle driva klubben vidare i hans anda och utveckla den.
Välkommen till Haninge Budoklubb 2014 som markerar en nystart för klubben med bra och utvecklande karate.
Våra tränare har en fantastisk karate-erfarenhet och målet är att få tillbaka klubben på tronen som den mest framgångsrika karateklubben i Sverige om inte i världen!