Mats Lillnor

Född:1962 – In memorian 2018

Grad:Nidan, 2:a Dan JKA

Började Karate:1979 (och 2003 :-))

Varför?Ett par kompisar hade börjat träna för Tamas Weber och tjatade på mig. Jag övertalade dem att börja på hemmaplan i Haninge Budoklubb istället. Efter en halv termins hård drillning med Håkan Håstlund (de som var med då vet vad jag menar…) så slutade mina kompisar och började med Nin-Jutsu istället, medan jag blev biten och fortsatte. Tränade sedan fram till 1983 då jag gjorde uppehåll för lumpen. Flyttade till Knivsta och tränade en period i Uppsala för Karin Olsson (nu Sökare). Andra intressen och en olycka satte dock käppar i hjulet, så det  blev tyvärr ett långt uppehåll på nästan 18 år. Saknade dock karaten och ”tänkte” karate under tiden och gjorde till slut come-back 2003.

Tränar
för att:
Karateträning är en mycket bra och allsidig träning och min motivation har ändrats en del genom åren. Det som alltid har varit en av de starkaste drivkrafterna för mig är utvecklingen av kroppskontroll och fokus. Strävan efter perfektion som alltid kan förbättras och känslan när kroppen lyder och har övat in reflexer och rörelser som inte behöver föregås av en tanke är fantastisk.På senare tid har Do i Karate Do blivit alltmer viktigt för mig och förståelsen för olika Kata och dess bakomliggande tekniker är ett starkt intresse.

Vi, Haninge Budoklubb, saknar din fightingspirit.